blabla

tja nu :D
mådde sämst innan
men jag ska inte skriva de på bloggen
varför o så
jag vill inte sitt ao skriva o tycka synd om mej
o jag tycker inte detta ska gå ut på bloggen o på andra
så, den som gjorde detta mot mej ska de gå ut över

men men, tack för alla som finns för mej !

men till de lite roliga då :D

idag i skolan hade vi ju tema dag .
de började med en film, "skicka vidare"
för inte er som vet vilken det är så är de en kille.
som börjar sjuan
hela klassen får en uppgift av deras nya lärare
de ska komma på ett sätt att förbättra världen
pojken har de svårt hemma, hans mamma e alkoholist
och hans pappa hade stuckit
pojken kommer på en sak
om han gör något snällt
mot 3 personer
så gör dom 3 personerna något snällt mot ytterliga 3 personer
sen går de runt så
och de var lixon stora saker
inte bara säga " du e söt" eller ngt
alla fall
sen så händer de lite saker
( orkar inte förklara allt xd)
i slutet var de nära att tårarna trängde sig fram.
pojken bev knivhuggen , när han skulle hjälpa sin vän som blev salgen
och han dör
7kt sorgligt

efter filmen pratade vi lite om den , och vad vi kunnde göra o sådant
sen va de lunch
på lunchrasten gick vi ner till ica,, och jag köpte tuggumi :d
sen hade vi
"livsstil och interneT" tror jag de hette
det var rätt drygt faktiskt ;/
men den timmen klarade jag mej igenom
efter en kvart rast hade vi typ något med två tjejer som jobbade med röda korset
eller va man säger
vi pratade om flyktingar o sånt
vi skulle själva föreställa oss i den situvationen
vi var 4 personer i några grupper
vi skulle fly ifrån sverige p.g.a pappan var efterlyst, förföljd
vi fick ta massa beslut, hur vi skulle gör på bäst sätt m.m
när vi väl var framme i det landet vi skulle komma till hann vi aldrig med det sista
vi kom till nått ställe där de skulle  intervjua oss, varför o så vi kom till landet
men det hann vi som sagt inte
det var synd.

sen var skolan slut :D
dagen va kul , i skolan
och lite efter
var med jessica o emelie :D
vi hade kul ^^

puss;*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0